چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

مرکز منطقه ای غرب پژوهشگاه نیرو

مرکز منطقه ای غرب پژوهشگاه نیرو با عنوان مجتمع عالي آموزشي و پژوهشي غرب از سال 1364 در بخش آموزش هاي كوتاه مدت واز سال 1367 پذيرش دانشجو از طريق آزمون سراسري با نام" مجتمع سازندگي و آموزش غرب" شروع به فعاليت كرد و از سال 1375 همکاري خود را با دانشگاه جامع علمي و كاربردي آغاز نمود. وبا ارائه خدمات آموزشي ، علمي و فني به دستگاههاي متقاضي ، نسبت به اجراي دوره هاي مختلف آموزش عالي اقدام نموده است.
این مرکز در حوزه های مختلف آموزشی و پژوهشی در خدمت شرکت های زیر مجموعه وزارت نیرو در 6 استان ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و همدان (به مرکزیت شهر کرمانشاه) است و با ارائه میانگین بیش از 150،000 نفر ساعت آموزش های تخصصی در سال نقش مؤثری در توسعه پایدار سرمایه انسانی وزارت نیرو در غرب کشور بر عهده دارد.
این مرکز دارای دفاتر نمایندگی در تعدادی از استان های تابعه بوده و در کنار فعالیت های آموزشی حسب تکالیف و سیاست های کلان وزارت نیرو با شناسایی و حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور ضمن فراهم نمودن زمینه های اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه ها به رفع نیازهای فناورانه صنعت آب و برق نیز کمک می کند. از دیگر مأموریت های خطیر و حاکمیتی این مرکز موضوع ارزیابی صلاحیت حرفه ای پیمانکاران و مهندسین مشاور طرف قرارداد وزارت نیرو، برگزاری آزمون های شغلی و استخدامی مورد نیاز صنعت آب و برق، خدمات مشاوره ای، فنی و مهندسی وهمکاری های علمی و فنی چند جانبه است.
این مرکز همچنین با همکاری نزدیک و طولانی مدت با دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کرمانشاه و سایر استان های تحت پوشش سعی دارد ضمن انتقال تجربه و در اختیار قراردادن ظرفیت های خالی آزمایشگاهی و کارگاهی، از توان علمی و تحقیقاتی آنها در راستای توسعه همه جانبه صنعت آب و برق بهره برداری نماید.